آرشیو دی ماه 1400

روزمره نويسي

بازاريابي آفلاين

۵ بازديد

اين نوع بازاريابي كه به آفلاين ماركتينگ نيز شناخته‌ مي‌شود، يكي از روش‌هاي تبليغات براي مشاغل و فروش بيشتر كالا است. در بازاريابي به اين روش اينترنت و فضاي مجازي هيچ كاربردي ندارد. اين روش بازاريابي اغلب موردتوجه شركت‌هاي بزرگ بين‌المللي و برندهاي معتبر دنيا براي حفظ موقعيت خود در عرصه رقابت‌ قرار مي‌گيرد. دو مزيت بزرگ براي استفاده از روش بازاريابي آفلاين نسبت به آنلاين وجود دارد. يكي از آن‌ها امكان بهره بردن از شيوه‌ها و استراتژي‌هاي مختلف است و ديگري درروش آفلاين اغلب واسطه‌اي بين فروشنده و خريدار قرار نخواهد گرفت.

انواع بازاريابي آفلاين

بازاريابي به روش آفلاين از تنوع زيادي برخوردار است كه هر شخصي با توجه به ميزان هزينه خود يكي از روش‌هاي آن را انتخاب مي‌كند. در ادامه چند روش آن را به‌صورت خلاصه براي شما بيان خواهيم كرد.

  • بازاريابي چريكي
  • بازاريابي به كمك برنامه وفاداري
  • تخفيف قيمت
  • تبليغات بيلبورد
  • فرصت‌هاي مشاركت
  • كارت‌هاي شخصي
  • رسانه‌هاي اجتماعي

كارت ويزيت

كارت ويزيت به‌عنوان يك ابزار موثر معرف شما، برند مورداستفاده و اطلاعات مختصري در مورد كالاي توليدشده توسط شركت شما خواهد بود.

كاتالوگ

در ساخت كاتالوگ اطلاعات كوتاهي در مورد هدف شركت و كسب‌وكار در اختيار مخاطبان علاقه‌مند به برند خود قرار مي‌دهيد. در اين روش از هر مزيتي كه برند شما را خاص جلوه دهد، سخن گفته مي‌شود و درنهايت آن ‌را براي مشتري خود ارسال خواهيد كرد.

بروشور

بروشور نيز يكي از محصولاتي چاپي براي تبليغات آفلاين است. در اين روش اطلاعاتي شامل معرفي شركت، كاربرد محصول و نحوه استفاده از كالاي توليدي را بر روي يك برگه به شكل كتابچه چاپ كرده و در اختيار مخاطب خود قرار مي‌دهيد.

سربرگ

سربرگ به برگه‌هاي A4 و A5 گفته مي‌شود كه در نامه‌نگاري اداري از آن استفاده مي‌كنند. لوگو چاپ‌شده در قسمت بالاي برگه معرف برند و شركت شما خواهد بود.

پاكت نامه

پاكت نامه تبليغاتي ازلحاظ شكل ظاهري تفاوتي با ساير پاكت‌ها ندارند، اما در قسمت پشتي آن برند شركت چاپ مي‌شود.

 

منبع: 

https://blog.centralchap.com/offline-marketing-and-its-tools/

چاپ سه بعدي

۶ بازديد

چاپ با فرمت بزرگ

اين روش براي توليد حداكثر عرض رول چاپ كاربرد دارد. اين روش بيشتر براي قالب‌هاي تبليغاتي سنتي و مشاغلي كه تبليغات در مقياس بزرگ انجام مي‌دهند، مناسب است. چاپ لارج فرمت  (متداول تر است) در دنياي بازاريابي ترجيح داده مي شودكه در آن يك فرمت بزرگ (عرض بيش از 18 اينچ) تبديل شود روي رول هاي بستر چاپ مي‌شود.

چاپ لارج فرمت  با پرس‌هاي جوهر افشان رول يا پرس‌هاي تخت انجام مي شود. پرس‌هاي تخت اين امكان را مي‌دهند كه محصول مستقيماً روي لايه هاي ضخيم‌تر چاپ شود، در واقع يك مرحله از فرآيند را حذف مي‌شود، زيرا پرس‌هاي رول نياز دارند كه چاپ روي پايه سفت تري نصب شود.

براي رسانه‌هاي چاپي بزرگ مانند روكش‌هاي ساختماني، بيلبوردها، بنرها و نقاشي‌هاي ديواري، چاپ با فرمت بزرگ در بين انواع روش هاي چاپ بهترين گزينه است.  

چاپ سه بعدي

پرينت سه بعدي نوعي از چاپ است كه اولين بار در دهه 1980 آغاز شد، كه در آن يك شي سه بعدي از يك طراحي به كمك كامپيوتر (CAD) ساخته شده است و در آن مخلوطي از تركيبات مختلف براي ساخت جسم سه بعدي استفاده مي‌گردد.

چاپ سه بعدي يكي از انواع روش هاي چاپ است كه در ابتدا چندان رايج نبود. اما از چند سال گذشته، به لطف پيشرفت فناوري و افزايش دقت، فرآيندهاي چاپ سه بعدي اكنون به عنوان يك فناوري توليد صنعتي در نظر گرفته مي‌شوند.

يكي از مزيت‌هاي اين فناوري پيشرفته اين است كه مي‌توانيد ساختارهاي پيچيده‌اي بسازيد كه ساختن آنها با دست غيرممكن بود و و در آن از  هيچ ابزار خاصي استفاده نمي‌شود.

همه پرينترهاي سه بعدي اساساً روش كار مشابهي دارند. آن‌ها يك مدل ديجيتالي را با افزايش يك لايه در يك زمان، به يك جسم فيزيكي سه بعدي تبديل مي‌نمايند. اين فرآيند هميشه به يك مدل سه بعدي ديجيتالي نياز دارد، زيرا اين طرح اوليه جسم فيزيكي است.

 از اين شيوه چاپ اغلب براي تبليغات و بازاريابي رايگان و مجسمه هاي اسباب بازي استفاده مي‌شود. صنايع و پزشكي و ... اضافه شود