چاپ با فرمت بزرگ
اين روش براي توليد حداكثر عرض رول چاپ كاربرد دارد. اين روش بيشتر براي قالبهاي تبليغاتي سنتي و مشاغلي كه تبليغات در مقياس بزرگ انجام ميدهند، مناسب است. چاپ لارج فرمت (متداول تر است) در دنياي بازاريابي ترجيح داده مي شودكه در آن يك فرمت بزرگ (عرض بيش از 18 اينچ) تبديل شود روي رول هاي بستر چاپ ميشود.
چاپ لارج فرمت با پرسهاي جوهر افشان رول يا پرسهاي تخت انجام مي شود. پرسهاي تخت اين امكان را ميدهند كه محصول مستقيماً روي لايه هاي ضخيمتر چاپ شود، در واقع يك مرحله از فرآيند را حذف ميشود، زيرا پرسهاي رول نياز دارند كه چاپ روي پايه سفت تري نصب شود.
براي رسانههاي چاپي بزرگ مانند روكشهاي ساختماني، بيلبوردها، بنرها و نقاشيهاي ديواري، چاپ با فرمت بزرگ در بين انواع روش هاي چاپ بهترين گزينه است.
چاپ سه بعدي
پرينت سه بعدي نوعي از چاپ است كه اولين بار در دهه 1980 آغاز شد، كه در آن يك شي سه بعدي از يك طراحي به كمك كامپيوتر (CAD) ساخته شده است و در آن مخلوطي از تركيبات مختلف براي ساخت جسم سه بعدي استفاده ميگردد.
چاپ سه بعدي يكي از انواع روش هاي چاپ است كه در ابتدا چندان رايج نبود. اما از چند سال گذشته، به لطف پيشرفت فناوري و افزايش دقت، فرآيندهاي چاپ سه بعدي اكنون به عنوان يك فناوري توليد صنعتي در نظر گرفته ميشوند.
يكي از مزيتهاي اين فناوري پيشرفته اين است كه ميتوانيد ساختارهاي پيچيدهاي بسازيد كه ساختن آنها با دست غيرممكن بود و و در آن از هيچ ابزار خاصي استفاده نميشود.
همه پرينترهاي سه بعدي اساساً روش كار مشابهي دارند. آنها يك مدل ديجيتالي را با افزايش يك لايه در يك زمان، به يك جسم فيزيكي سه بعدي تبديل مينمايند. اين فرآيند هميشه به يك مدل سه بعدي ديجيتالي نياز دارد، زيرا اين طرح اوليه جسم فيزيكي است.
از اين شيوه چاپ اغلب براي تبليغات و بازاريابي رايگان و مجسمه هاي اسباب بازي استفاده ميشود. صنايع و پزشكي و ... اضافه شود